REGÉNYSZERKESZTÉS
REGÉNYFEJLESZTÉS
SZERZŐMENTORÁLÁS
Miért a profi szöveggondozás a legfontosabb befektetés, amit a történeted sikeréért tehetsz

Előfordult már veled is, hogy megtetszett egy regény, izgatottan kezdted el olvasni, ám végül óriási csalódást okozott?
Hiába a szép borító vagy a lelkes ajánlások, nem tudtad nem észrevenni az ellaposodó cselekményt, a logikai hibákat, a színtelen világépítést vagy a hiteltelen, szürke karaktereket.
Megvetted ezek után a szerző többi művét?
A profi marketing, az izgalmas fülszöveg és a szép borító növelheti a könyved eladási számait, de az egyszeri olvasó csak akkor válik hűséges rajongóddá, ha megragadta a történet.
Ehhez pedig elengedhetetlen a hozzáértő regényfejlesztés és szerkesztés.
Sajnos a magyar regények jelentős része nem kapja meg azt a minőségi szöveggondozást, amelyre szüksége lenne.
Pedig számos közepesnek értékelt mű sokkal jobb visszajelzéseket kapott volna az olvasóktól, ha az író valódi szerkesztői útmutatásban részesül.
Fejlesszük közösen a regényedet, és nyújts az olvasóidnak felejthetetlen élményt!
Az előzetes igényfelmérés és árajánlat ingyenes, és csak akkor kezdjük el a közös munkát, ha mindketten biztosak vagyunk abban, hogy én vagyok az ideális szerkesztő a feladatra.

Dolgozz azzal, aki a történeted szakértője!
Irodalmi szerkesztőként több mint 400 novellát és regényt javítottam, fejlesztettem és lektoráltam. Ugyanakkor egyetlen szakember sem ért minden korcsoporthoz, zsánerhez egyformán, az én célom pedig az, hogy a lehető legmagasabb színvonalú szöveggondozást nyújtsam neked.
Kéziratokat csak olyan műfajokból, zsánerekből és korcsoportokból vállalok el, amelyekkel kapcsolatban széleskörű tapasztalatom van, és behatóan ismerem a hozzájuk kapcsolódó eszközkészletet és olvasói elvárásokat.
kiemelt szerkesztői szakterületek:
Regényfejlesztés Szolgáltatások
Könyvkiadási vagy pályázási konzultáció
Szerkesztési
Szolgáltatások
Regény szerkesztése
Mivel a könyvpiacon sokféle kiadási lehetőség létezik, és a kiadók szöveggondozási szokásai, valamint a szerzők igényei is eltérhetnek egymástól, eldöntheted, hogy teljes irodalmi szerkesztést kérsz, amelynek része a tartalmi és stilisztikai szerkesztés. Vagy kizárólag tartalmi szerkesztésre van szükséged.
Melyik íróképzést válaszd?
Workshop:
o közösségi élmény
o közös szövegfejlesztés
o részletes tananyag
o célzott gyakorlatok
o szerkesztői visszajelzés minden feladatra
o heti fix időpont
Mentorálás:
o kiemelt szerkesztői figyelem
o részletes tananyag
o célzott gyakorlatok
o szerkesztői visszajelzés minden feladatra
o rugalmas időpontok
Hogyan jelentkezhetsz?
Ha szeretnél jelentkezni egyéni mentorálásra, írj az info@regenynevelde.hu címre.
A tárgymezőbe írd bele, melyik témára jelentkeznél, például: „Jelentkezés a Romantikus feszültségépítés mentorálásra.”
A levélben írd meg, milyen régóta írsz, milyen zsánerekben, és milyen írókurzusokon vettél részt a múltban.
Az 5 alkalmas eszközfejlesztő mentorálás ára 98.000 Ft. Ez tartalmazza a 4db tananyagot és a hozzá kapcsolódó gyakorlatokat, a heti feladatok átnézését és az 5 egy órás konzultációs alkalmat.
Az egyéni mentorálásra folyamatos a jelentkezés, de a workshopok indulását egyelőre csak a hírlevélre feliratkozók között hirdetem meg. Kattints a gombra, ha te is szeretnél feliratkozni!

További írói vélemények
szerzői kisokos:
tudod, Milyen lépésekből áll a szöveggondozás?
1. Átírás, regényfejlesztés
Amikor a szerző végigírta a regényét, általában nem rögtön a kiadáson kezd el gondolkozni, hanem csiszolja.
A szerkesztés során jelentősen jobb lehet a kézirat, de vannak olyan teljes regényre kiható problémák, amelyeket nem lehet a szerkesztés során kijavítani. Például ha nem jó a dramaturgiai ív vagy a narráció, félresiklott a karakterábrázolás, nem teljesülnek a zsáner ígéretei, a szerző kicsúszott a korcsoportból, vagy egyéb más jelentős technikai hiba merül fel.
Ez nem azt jelenti, hogy a történetben nincs potenciál, nem érdemes vele foglalkozni, viszont ezeket a gondokat nem lehet egy pár hetes szerkesztés során kiküszöbölni. Sok kéziratot épp emiatt utasítanak el a kiadók, mert lehet, hogy nagyon tetszik nekik az alapötlet és az író stílusa, de a történet túl sok munkát igényelne.
Ilyen esetben hasznos lehet a szerkesztővel történő Regényfejlesztést, amelynek segítségével a szerző át tudja írni úgy a kéziratot, hogy a kiadók elfogadják.
2. tartalmi fejlesztés/szerkesztés
Míg a Regényfejlesztés a történet átírásában segít, a tartalmi szerkesztés során már konkrétan a kiadásra készítjük elő a kéziratot, így ennek keretében nem történnek jelentős változtatások, viszont részletesebben, mondatszinten nézzük meg a tartalmi kérdéseket.
Az irodalmi szerkesztő vizsgálja a történetet, a dramaturgiai ívet, a karakterfejlődés ívét, hogy a szereplők hitelesen viselkednek-e, feltárja a történetben a lyukakat, a konfliktus hiányát, kihúzatja a fölösleges részeket, vagy kipótoltatja a történetet, fantasztikus regényeknél vizsgálja a háttérvilágot stb.
A tapasztalt szakértő képes adott olvasórétegre szerkeszteni a regényt, ismeri annyira a piacot, hogy tudja, mi által lesz egy történet sikeresebb. Ismeri a zsánereket és a hozzájuk kapcsolódó elvárásokat; ha ifjúsági regényről vagy meséről van szó, akkor tud korcsoportra szerkeszteni (ez a stilisztikai szerkesztésnél is lényeges).
3. stilisztikai szerkesztés
A szakértő a stílus, érthetőség, gördülékenység szempontjából vizsgálja a kéziratot.
Ebbe mi tartozhat: nézi a megfelelő szóválasztást, az ismétlődő szavakat, kliséket, esetleg húzza a túlírást, világosabbá teszi a fogalmazást, törli a redundáns részeket, rámutat a zavaros vagy döcögős szakaszokra, rámutat a stílustörésekre, képzavarokra, figyeli a mondatok ritmusát stb.
A stilisztikai szerkesztést el lehet végezni kevesebb szerkesztői tapasztalattal is, de ha a szerkesztő nem ismeri a zsánert vagy korcsoportot, amiben írsz, eltorzíthatja a stílusodat.
4. korrektúra
A korrektor ellenőrzi a helyesírást, javítja a központozást, javítja az elgépeléseket, ellenőrzi az elnevezések egységességét stb.
A regényszerkesztés és a korrektúra külön munkakörök, amit általában más szakember végez. (A kéziratnak csak jót tesz, ha két külön szakember is javítja.)
Szerkesztőként én sem vállalok korrektori feladatokat.
A szöveg javítását a fenti a sorrendben célszerű elvégezni.
A szerkesztő először megbeszéli a szerzővel, hogy milyen nagyobb tartalmi átírásokra lesz szükség. Előfordulhat például, hogy az első fejezetet lendületesebbé kell tenni, a cselekmény egy pontján jobban ki kell fejteni a karakter motivációit, vagy a háttérvilág valahol nem logikus.
Miután ezzel az átírási szakasszal az író készen van, a szerkesztő megcsinálja a kéziraton a stilisztikai, nyelvtani szerkesztést.
Miután a szerzővel mindketten átnézték, és elégedettek a szöveggel, továbbküldik a korrektornak.
miért elengedhetetlen a sikerhez, hogy a megfelelő szakemberek dolgozzanak a kéziratodon?
Sok kiadó olvasószerkesztőket alkalmaz, akik stilisztikai szerkesztést végeznek a szövegen, de tartalmi fejlesztést nem. Az olvasószerkesztő nem irodalmi szerkesztő. Rendszerint nem ad tanácsot a cselekményt, a logikát, a karaktereket, a világépítést stb. illetően. Vagyis a szerző nem kap segítséget az átírással, a tartalmi problémákkal kapcsolatban.
Érdemes előre tisztáznod a kiadóval, hogy milyen típusú szerkesztést fogsz kapni, a szerkesztőnek van-e tapasztalata magyar regények tartalmi fejlesztésében.
Mivel hagyományos és magánkiadásban is előfordul, hogy a magyar regényeken csak stilisztikai javítás történik, kidolgoztam a Regényfejlesztés és Tartalmi szerkesztés szolgáltatásokat, hogy ha szerzőként ebben a helyzetben találod magad, ne kelljen kényszerből egy félig megszerkesztett regényt publikálnod, amellyel kapcsolatban érzed, hogy sokkal jobb is lehetett volna.
Még többet akarsz megtudni az irodalmi szerkesztésről és a megfelelő szerkesztő kiválasztásáról? Olvasd el a kapcsolódó cikket!
